Webbplatsen använder teknik som troligen inte stöds av din webbläsare som exempelvis Internet Explorer 11. Vissa saker kan se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.

Gå direkt till huvudinnehållet

Kompetens: chef för ansvarig för behovsbedömning och beställning av hjälpmedel

Chefer för de medarbetare som utför behovsbedömning och beställning av hjälpmedel inom socialtjänstens område bör ha kunskap om de förutsättningar och krav som ställs på medarbetarnas kompetens om hjälpmedel, för att kunna säkerställa kompetensen inom verksamheten.

Nivå Kompetensområde Utbildningsform
Lokalt i varje kommun
  • Egna kommunens möjlighet till avrop från sortimentet
  • Egna kommunens rutiner och arbetssätt
  • Utarbetas lokalt i varje kommun
Regionalt
  • Handbok för personliga hjälpmedel inom socialtjänst
  • Sortiment
  • Avtal och villkor
  • Hur behörighet till webSesam beställs
  • Digital utbildning
  • Film som visar var man hittar avtal och handbok
  • Självstudier av avtal och handbok
  • Information om beställning av behörighet till WebSesam
Senast uppdaterad: 2023-12-22 10:16