webSesam
WebSesam hanterar beställning av de hjälpmedel och tjänster som Hjälpmedelscentralen levererar. WebSesam används av dig som är förskrivare och beställare av personliga hjälpmedel i VGR och kommunerna, oavsett driftsform. I webSesam kan du även hämta fakturaunderlag till hjälpmedelsfakturor från Hjälpmedelscentralen.
Synpunkter och förslag till förbättringar av webSesam kan lämnas till: samordning.hjalpmedel@vgregion.se.
För frågor om vårdgivarspecifika förändringar i webSesam finns en beskrivning av processen.
Process för vårdgivarspecifik förfrågan om ändring i webSesam
Logga in i webSesam
Behörighet till webSesam
För hantering av behörighet till webSesam se information och instruktioner på Hjälpmedelcentralens webbplats.
Information och instruktioner på Hjälpmedelscentralens webbplats
Support, instruktioner och guider för webSesam
Använd i första hand webSesam-manualen eller hjälpfiler som finns högst upp i bilden när du loggat in i webSesam eller de instruktioner och guider som finns på Hjälpmedelcentralens webbplats.
Instruktioner och guider på Hjälpmedelscentralens webbplats
För frågor om användarsupport, åtkomst och behörigheter kontakta Hjälpmedelscentralens kundtjänst.
E-postadress: info.hmc@vgregion.se
Telefon 010-473 80 80 knappval 4, vardagar 8-12.
Nyheter webSesam
-
Nytt val i vyn hämtorder för att avregistrera hjälpmedel som felaktigt ligger kvar på mottagaren.