Avtal för försörjning av personliga digitala hjälpmedel inom socialtjänst

Avtal för försörjning av personliga digitala hjälpmedel inom Socialtjänst är tecknat mellan Västra Götalandsregionen och 48 av kommunerna i Västra Götaland. Avtalet gäller från 2023-10-01.

Avtal för försörjning av personliga digitala hjälpmedel inom Socialtjänst (huvudavtal)
(Ale kommun har inte tecknat detta avtal).

Specifikation gällande produkter
Specifikation gällande tjänster
Specifikation gällande finansiell samverkan
Specifikation gällande samarbete och styrning
Specifikation gällande IT-stöd

Under avtalstiden kan omsorgsgivarna och Hjälpmedelscentralen komma överens om förändringar i och utveckling av specifikationerna i syfte att öka kvalitet och öka kostnadseffektivitet. 

Förändringar i specifikationerna förs in i en ändringslogg som nås via länk sist i respektive specifikation.

Inför varje upphandling av hjälpmedel inom socialtjänstens området besvarar kommunerna en enkät om de avser att avropa hjälpmedlet någon gång under avtalsperioden. Här finns en översikt av kommunerna svar Kommunernas beslut att avropa digitala hjälpmedel.

Guide som konkretiserar tjänsterna i avtalet.

Avtalet möjliggör succesiv utveckling, vilket innebär att innehållet i guiden förändras över tid. Större förändringar annonseras som nyheter. Samtliga ändringar kommer förtecknas i en ändringslogg.

Nyheter Avtal för personliga digitala hjälpmedel inom socialtjänst

Kontakt vid hjälpmedelsfrågor