Denna webbplats använder teknik som troligen inte stöds i din webbläsare, därför kan vissa saker se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.
Gå direkt till huvudinnehållet

Enkla tips på smidigare kommunikation i SAMSA

För patienter som är i behov av SIP på sjukhus - använd administrativa meddelande för att informera

Är patienten i behov av SIP kontaktar fast vårdkontakt patienten för att få ett samtycke till SIP om detta inte redan framkommer i planeringsunderlaget. Alternativt kontaktas närstående.

Fast vårdkontakt informerar alla parter i SAMSA via ett administrativt meddelande:

________________________________________________________

________________________________________________________

Fast vårdkontakt kallar till SIP på sjukhus via SAMSA.

 

För patienter som inte är i behov av SIP på sjukhus - använd mötesfliken för att informera

I de fall där det framkommer behov av SOL-insatser kontaktar biståndshandläggare patienten via telefon för att informera och ta emot ansökan om biståndsbedömda insatser. Biståndsavdelningen lägger upp en mötesbokning i SAMSA med information kring detta:

________________________________________________________

________________________________________________________

 

Samtliga inblandade parter dokumenterar sin del under ansvarsfliken.

 


Senast uppdaterad: 2020-04-28 11:28