Enkla tips på smidigare kommunikation i SAMSA
För patienter som är i behov av SIP på sjukhus - använd administrativa meddelande för att informera
Är patienten i behov av SIP kontaktar fast vårdkontakt patienten för att få ett samtycke till SIP om detta inte redan framkommer i planeringsunderlaget. Alternativt kontaktas närstående.
Fast vårdkontakt informerar alla parter i SAMSA via ett administrativt meddelande:
________________________________________________________
![](/contentassets/1abdcc6e81ae4c4c95a807ab64cd2d14/vgr18-nuadministrativs20meddelande20samsa_27980.jpg?w=1320?w=1200)
________________________________________________________
Fast vårdkontakt kallar till SIP på sjukhus via SAMSA.
För patienter som inte är i behov av SIP på sjukhus - använd mötesfliken för att informera
I de fall där det framkommer behov av SOL-insatser kontaktar biståndshandläggare patienten via telefon för att informera och ta emot ansökan om biståndsbedömda insatser. Biståndsavdelningen lägger upp en mötesbokning i SAMSA med information kring detta:
________________________________________________________![](/contentassets/1abdcc6e81ae4c4c95a807ab64cd2d14/vgr18-nusamsa-meddelande_27981.jpg?w=1320?w=1200)
________________________________________________________
Samtliga inblandade parter dokumenterar sin del under ansvarsfliken.