Uppdaterad rutin för rapportering av brister i samverkan

Publicerad:

Rutin och blankett för rapportering av brister i samverkan är uppdaterade och förtydligade. Nytt presentationsmaterial finns för att sprida informationen!

Varje huvudman/verksamhet ska ha en funktion och rutin för att identifiera och rapportera återkommande brister i samverkan, utifrån inkomna avvikelser.

Syftet med rutinen är att återkommande brister i samverkan ska rapporteras för att förbättra processer i samverkan mellan huvudmännen.

Läs mer och hitta rutin och blankett på: www.vardsamverkan.se/goteborgsomradet/brister/

Presentationsmaterial att använda i förankringsarbetet

Använd presentationsmaterialet för att sprida informationen om den uppdaterade rutinen och blanketten. 

Presentation Rutin och blankett för uppföljning av ök riktlinjer och rutiner i samverkan

Ett komplement till verksamheternas lokala rutiner för avvikelsehantering

Rutinen kompletterar verksamheternas systematiska kvalitetsarbete och lokala rutiner för avvikelsehantering på individnivå, som ska finnas enligt Socialstyrelsens föreskrifter och allmänna råd.