Vi söker projektledare för implementering av ny arbetsbeskrivning
Ledningsgruppen för vårdsamverkan i Göteborgsområdet (LGS) söker en projektledare för ett tidsbegränsat uppdrag på deltid. Uppdraget handlar om att samordna implementeringen av den nya arbetsbeskrivningen för in- och utskrivningsprocessen inom vårdvalsenheterna i Göteborgsområdet.
Om uppdraget
I Göteborgsområdet finns 88 vårdcentraler och 52 rehabmottagningar. Som projektledare kommer du att stödja verksamheterna i deras förändringsarbete, med målet att de på sikt ska kunna hantera uppdraget självständigt. Du arbetar nära den övergripande projektledaren, processledaren för LGS och arbetsgruppen för implementering.
Dina kvalifikationer
- God kunskap om in- och utskrivningsprocessen, vårdvalsenheternas uppdrag och ansvar
- God kännedom om SAMSA som system
- Förståelse för kommunal och regional primärvårds uppdrag och samarbetet med socialtjänst och slutenvård
- Kännedom om relevant lagstiftning som påverkar arbetet
- Förmåga att samverka med chefer och utsedda medarbetare inom den regionala primärvården och vara ett stöd i implementeringsarbetet
- Ansvar för att vara kontaktperson för vårdvalsenheterna vid frågor som rör processen och implementeringen
Omfattning och ansökan
Uppdraget är på 50 % fram till 30 juni 2026, med möjlighet till förlängning. Tillträde sker så snart som möjligt.
Skicka din ansökan senast 10 december till karolina.wedne.lindberg@vgregion.se.
Vid frågor kontakta Karolina Wedne Lindberg, processledare LGS, se kontaktuppgifter nedan.