Denna webbplats använder teknik som troligen inte stöds i din webbläsare, därför kan vissa saker se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.
Gå direkt till huvudinnehållet

Mötet - checklista

Några punkter att checka av för att skapa ett bra möte med tillräckligt nöjda deltagare - med fokus på sammanhangsmarkering, planering/dialog och avslutning.

Sammanhangsmarkering

  • Skapa en trygg ram för mötet.
  • Vem leder mötet?
  • Vilka är de andra?
  • Hur dokumenteras det vi säger?
  • Varför har vi samlats?
  • Finns kaffe, vatten…?
  • När avslutar vi mötet?
  • Vad vill vi ska ha skett när vi avslutar?
  • Möjlighet att ta ”time-out” eller avbryta mötet?

Dialog/Planering

  • Hur ser vi på situationen/behoven?
  • Vilka insatser finns idag?
  • Vad kan behövas? Eller ska vi fortsätta som tidigare, men med samarbete/kommunikation?
  • Är det möjligt?
  • Önskvärt?
  • Hur ska ni börja?
  • Vem gör vad?
  • Vem är kontaktperson och sammankallande för detta samarbete – detta team?
  • Hur når vi varandra?
  • När hörs/ses vi igen? Hur? Var?
  • Hur tror vi att läget är då?
  • Vad gör vi om något händer på vägen?

Avslutning

  • Sammanfatta vad som sagt innan mötet avslutas. Finns det oklarheter? Är vi vi-klara?
  • Kan dokumentationen skrivas ut till klienten direkt? När annars? Vilka fler får dokumentationen? Hur?

Förhoppning

Förhoppningsvis gick mötet bra! Alla deltagande är tillräckligt nöjda för att vara motiverade till fortsatt samarbete.

Och förhoppningsvis upplever sig alla vara en del av ännu ett bra team som kan göra skillnad!


Senast uppdaterad: 2020-04-09 13:28