Uppdaterad rutin för rapportering av brister i samverkan

Rutin och blankett för rapportering av brister i samverkan är uppdaterade och förtydligade. Nytt presentationsmaterial finns för att sprida informationen!

Varje huvudman/verksamhet ska ha en funktion och rutin för att identifiera och rapportera återkommande brister i samverkan, utifrån inkomna avvikelser.

Syftet med rutinen är att återkommande brister i samverkan ska rapporteras för att förbättra processer i samverkan mellan huvudmännen.

Läs mer och hitta rutin och blankett på: www.vardsamverkan.se/goteborgsomradet/brister/

Presentationsmaterial att använda i förankringsarbetet

Använd presentationsmaterialet för att sprida informationen om den uppdaterade rutinen och blanketten. 

Presentation Rutin och blankett för uppföljning av ök riktlinjer och rutiner i samverkan

Ett komplement till verksamheternas lokala rutiner för avvikelsehantering

Rutinen kompletterar verksamheternas systematiska kvalitetsarbete och lokala rutiner för avvikelsehantering på individnivå, som ska finnas enligt Socialstyrelsens föreskrifter och allmänna råd.

Senast uppdaterad: 2019-03-01 09:55